2009. május 22., péntek

500 kalóriás ebéd - Rakott spárga

Bächer Iván írt a spárgalecsóról, ami pont úgy készül, mint a lecsó, csak éppen raknak bele spárgát is, kár, hogy nem érződik ki az íze…
Nos ez a recept az én spárgalecsóm, bár megpróbáltam olyan ételt előállítani, amiben azért kivehető a spárgaíz. Viszont minden van venne, amit tisztességes magyar ember nem hagy ki az ételéből: hagyma, paprika, tejföl és némi füstölt hús.


Hozzávalók

1 csomag zöldspárga – a trikolor kedvéért (50 deka -85 Kcal))
1 fej hagyma (40 Kcal)
fél cső kaliforniai piroshúsú paprika, szintén a trikolor kedvéért (15 deka – 80 Kcal)
20 deka füstölt ízű sonka, én most kétfélét használtam: brandenburgit és Rákóczit (egy kis kuruc-labanc viadallal erősítek rá a magyaros érzésre; 720 Kcal)
3 deci tejföl (426 Kcal)
8 deka reszelt sajt (308 Kcal)
friss bazsalikomlevél
2 ek olívaolaj (180 Kcal)

cukor


A spárgát annak rendje-módja szerint megpucoljuk, feltesszük főni sós-cukros vízben (1-1 teáskanál), úgy, hogy a végei lehetőleg ne legyenek a vízben, csak párolódjanak. (úgyis belecsúsznak majd, ha nem spárgafőző lábosban készítjük).

Olívaolajon megdínszteljük a kockára vágott hagymás és paprikát.

Ha megfőttek a spárgák, beletekerjük őket a sonkába. Az én spárgáim zsengék és vékonyak voltak, azért hármasával csavartam rájuk a 3-4 centi széles sonkakabátot. A tűzálló tál aljára fektetjük, nem kell alázsírozni, úgysem ragad le.

Rákenjük a tejfölt, eloszlatjuk rajta a hagymás paprikát és a felaprított friss bazsalikomlevelet. Az én tálamba két rétegben fértek el a spárgatekercsek. A tetejét megszórjuk reszelt sajttal, és 200 fokon 20 percig, a sajt pirulásáig sütjük.


A család rizzsel ette. Kisfiam éhes volt már, amikor készítettem, minden hozzávalóból szemezgetett még „nyersen”. Mondta, hogy nagyon szereti, hiszen, mint tudjuk a tigrisek mindent szeretnek, a sajtot, a sonkát, a tejfölt, a paprikát. A magyar kistigrisek mindent szeretnek, kivéve a spárgát. Azt ott is hagyják a tányéron.


Fogyókúrás változatban használjunk sovány tejfölt és a cukrot hagyjuk el a főzővízből. Az étel így összesen 1659 Kcal lesz, aminek a negyedével már bőven jól lehet lakni, de a harmadával sem lépjük jelentősen túl az 500 kalóriát.
Még egyszerűbb ám annál eredményesebb, ha csak megfőzzük a spárgát (50 deka), és nyakon öntjük egy deci tejföllel (227 Kcal).


Gluténmentes.
Tojásmentes.



Nincsenek megjegyzések: