2009. január 17., szombat

Amitől lefogytam


Pécsi Ildikónak volt egyszer egy szakácskönyve. Két részes, az egyik fele ezt a címet viselte: Amitől lefogytam. A másik meg ezt: Amitől nem fogytam le.
Ez a könyv jutott eszembe, amikor kedves barátainkat láttuk vendégül (jelentem a vaníliás kiflik száma „idén” rekordot döntött: 980! Vö.: Vaníliás kifli bejegyzés) és a menün gondolkodtam.
Főételnek egy nehéz ételt választottam, ezért előételnek szerettem volna valami könnyűt.
Így született ez a kisujjgyakorlat, ami nem is recept, csak egy kis szín, egy kis hangulat.
Egy fogpiszkálóra tűzött saláta.

Hozzávalók:
feta sajt
koktélparadicsom
fekete és zöld olajbogyó
olívaolaj
oregánó

A koktélparadicsomokat félbevágjuk, tetejükre ültetünk egy-egy feta kockát, és megkoronázzuk egy magozott olajbogyóval. Fogpiszkálót szúrunk az építményünkbe. Tálra rendezzük a kiskatonáinkat, meglocsoljuk olívaolajjal, megszórjuk egy kis oregánóval. Sózni nem kell, mert a sajt és az olajbogyó eleve sós.

Azt olvastam, hogy a feta sajt viszonylag zsírszegény, így beépíthető a fogyókúrába. Ennek nagyon megörültem, mert egyrészt imádom, másrészt mindig volt egy kis lelkiismeret-furdalásom eddig, mert a neve a zsír (fat) képzetét keltette bennem, ezek szerint tévesen.

Gluténmentes.


Kisfiam tűzoltó tematikában éli a mindennapjait, már jó ideje tűzojtóembej akar lenni. Alaposan, a legkisebb részletekre odafigyelve tervezi meg a jövőt.
Minap a bilin ülve a látóterébe került a papucsa. Kis tanulmányozás után, némi szemrehányással a hangjában azt kérte:
-Anyuuuu! Vegyéj nekem tűzojtócsizmát! Hát papucsban menjek a tűzhöz??????

Nincsenek megjegyzések: