2009. november 21., szombat

Ronda és finom


Spenótos gombaszósz

A kép nem lett meggyőző, talán a szöveg.


Egy írásművemmel éppen pályázom egy internetes oldalon. Nagyon szeretnék nyerni, könyvcsomag az ajándék. Azon gondolkodtam, hogy ez lenne az első alkalom, hogy az írásommal keresek valamit. De rájöttem, hogy nem. Gyerekkoromban már nyertem könyvet verseim jutalmául, amiket fel is olvastak a rádióban. Személyesen Miska bácsitól érkezett a csomag. A levelesládástól. Igaz, a következő levelében megdorgált, hogy nem köszöntem meg a szép ajándékot. Igaza volt, tényleg nem kösz
öntem meg, jól el is szégyelltem magam. Talán az is közrejátszott, hogy 2.-os voltam, és a Képes történelem sorozatból a Fortélyos félelem igazgat című kötetet kaptam, ami a Horthy korszakot elemzi.


Ja és persze ott vannak a Mikulás-levelek is. Kisnagylányom minden évben beleírja a levelébe, hogy nekünk, szülőknek mit hozzon. Tavaly bocikaramellát kért, idén marcipánrudat. A gondos Télapó persze a felnőttekről sem szokott megfeledkezni.


Bár a marcipánrudat lehet, hogy becserélném erre a szószra. Az igaz, hogy elég hülyén nézne ki a csizmámban.




Hozzávalók

többféle friss gomba 40 deka

kevés szárított erdei gomba 5 deka

friss vagy mélyhűtött egész spenótlevelek 30 deka

1 fej vöröshagyma

2-3 gerezd fokhagyma

kevés piros húsú paprika

tejszín

olívaolaj

rozmaring (friss vagy szárított)


bors


A szárított gombákat beáztatjuk. Különösen finom, még gombásabb ízt adnak majd az ételnek. A friss gombát megtisztítjuk, vékony szeletekre vágjuk, a hagymát és a paprikát (én 2 szeletet használtam fel) apró kockákra, a spenótleveleket csíkokra.


Olívaolajon megdínszteljük a hagymát a paprikával. Hozzáadjuk a gombát, a spenótlevelet, a szárított, beáztatott gombákat (a levet leöntjük). Ha nem dobná ki idejében a levét, öntünk hozzá, egy nagyon kevéske vizet, a lényeg, hogy az étel ne kapjon oda. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a rozmaringgal.


Zsírjára sütjük. Azaz időnkénti kevergetés mellett addig főzzük, amíg a lé elfő róla. Ekkor hozzáadjuk a zúzott fokhagymát, addig keverjük, amíg az ill
atát meg nem érezzük. Félrehúzzuk az edényt a tűzről, és óvatosan hozzáadunk egy kevés tejszínt. Visszahúzzuk a tűzre és időnként megkeverve addig főzzük, amíg újra besűrűsödik.


A mennyiségek hozzávetőlegesen értendők, nem lehet elrontani az arányokat.


A toplistás krumplifőzelék egybesült fasírttal menühöz készítettem. További felhasználási lehetőségek: krokett és natúrszelet mellé, spagetti szósznak, zsömlébe, kiflibe tölteléknek, kis sajttal megszórva, sütőben, grillben átsütve.


Mostanában egy kis fából készült cicával beszélget a kisfiam esténként. Elmeséli neki – vagy nekem, ezt ő sem tudja pontosan – hogy ma finom volt-e az ebéd, ott volt-e a barátja az oviban, hogy nem a kertbe mentek, hanem színházban voltak délelőtt, meg hogy látott egy cirmos cicát az úton.

-
<!--[endif]-->És kutyust is láttál? – kérdezi a cica ijedt hangon.
-
<!--[endif]-->Nyugi cicus, nem kell ide-oda szaladgálnod, kutyust nem láttam!


Az említett pályázatra épp egy Mikulásos történetet írtam. Elolvashatod itt.

Nincsenek megjegyzések: