2009. december 29., kedd

Szilveszteri összejövetelre: hamburger




Kedves barátainktól lestem el ezt a receptet, egy szép nyári napon. Igazi lángon sütöttük. Itthon serpenyőben sütöttem ki, de a raquelette sütőlapján is kitűnően átsül. Körbe lehet ülni, ki-ki azt tesz a hamburgerébe, amit szeretne. A közös falatozás élménye az egyik legősibb közösségi élmény. Szilveszter este jól esik körbeülni a modern tábortüzet. Szerencsére a mosógépet már feltalálták….

Az egyik kötőelem a tojáson kívül a zabpehely, ami egy kis egészséges jelleget kölcsönöz neki. Az íze pedig olyan, mint amilyen az éttermi szeretne lenni...


Hozzávalók
darált marhahús – én most pulykacombot használtam, filézve árulták és a hentes ledarálta nekem; a lényeg, hogy ne teljesen száraz húsból csináljuk (és ne disznóból, mint az egyik alföldi kisvárosunkban a gyrost..)
zabpehely
tojás
vöröshagyma
mustár
ketchup

bors
olaj a sütéshez (egész kevés)


Apróra vágjuk a vöröshagymát, összekeverjük a hozzávalókat. Ízlés szerint fűszerezünk (ketchupot csak mutatóba tettem bele).

Sütőedényben mindkét oldalát átsütjük.

Az asztalra készítünk mindent, ami a hamburgerbe való lehet: friss salátaleveleket, felkarikázott hagymát, paradicsomot, uborkát, szószokat, sajtot, és hamburger zsömlét (ezt az egyszerűség kedvéért készen vettem).

Közben kisütöttem hasábburgonyát is. Úgy tudom, az éttermit előfőzik. Mi is sokat tehetünk a krumpli ropogósságáért azzal, ha alaposan lemossuk róla a keményítőt, leszárítjuk a vízcseppeket, forró olajba dobjuk, és semmi esetre sem kevergetjük (akkor összetörik és megszívja magát olajjal).

Tejfehérjementes.
Gluténmentesen hagyjuk ki a zabpelyhet.
Tojásmentesen hagyjuk ki a tojást.

Pár nap és megint egy évvel öregebbek leszünk. Vagy mégsem?
Kicsiny lányom pár éve még így számolt:
Idén 2001-ben születtem, jövőre 2002-ben születek, azután 2003-ban…
Nagyot néztünk először, de rájöttünk, hogy inkább tanulni kéne a gyerektől. Válasszunk egy nekünk tetsző életkort, és mindig ahhoz igazítsuk a születési dátumunkat.
Kedves Olvasó: Ön melyik évben születik jövőre?
(a gyereket meg beírattuk egy logikatanárhoz).









Nincsenek megjegyzések: