2009. október 18., vasárnap

Málnás-citromos muffin mégegyszer, talán most összejön

Többen jeleztétek, hogy hieroglifákkal akartam világgá kürtölni a málnás muffin receptjét. Nos nem lettem egyiptológus és talán Ti sem vagytok azok, úgyhogy most nekiveselkedek még egyszer. (Az amerikai kultúrkörhöz a füstjelek amúgy is jobban illenének.)

Kislánykoromban sosem aludtam délután. Csak szép csöndesen feküdtem az ágyamban és megterveztem az esküvőmet. Tudtam, hogy barna hajú lesz a vőlegényem, nekem hófehér ruhám lesz, ami gyönyörűen lebeg körülöttem, amerre csak megyek. Köszönhetően annak, hogy Nagymamám kiterjedt barátnői hálózatának leszármazottai előszeretettel kötöttek házasságot a Mátyás-templomban, mindig e szép templom elé képzeltem magunkat körülvéve rengeteg rokonnal és baráttal. Négyből három végül is beigazolódott.

1 db barnahajú vőlegény
1 habos ruhás menyasszony
1 Mátyástemplom
násznép seregestül

Amíg ez összejön, addig javaslok egy kis nassolni valót, amit könnyen és gyorsan összeüthetünk, vasárnap délutáni álmodozáshoz kitűnő.

A muffin hozzávalói
1/2 csésze vaníliás joghurt (én Édesfehéret használtam, de lehet sima joghurt is+ 1 vaníliáscukor)
3 evőkanál étolaj
1 citrom reszelt héja
½ citrom leve
2 tojás (fehérjét írnak, de úgy döntöttem, hogy én egészet teszek bele, talán már Amerika is túlvan a tojásellenes mizérián, aminek köszönhetően például az „ínycsiklandó” tojásfehérje-rántottát is feltalálták)
1 1/2 csésze liszt
¾ csésze cukor
1 zacskó sütőpor
pici só
1 csésze fagyos egész málna (nem kell kiolvasztani)

A tetejére a morzsához
¼ csésze (barna)cukor
1 evőkanál margarin vagy vaj
2 evőkanál liszt


Kibélelünk egy muffintepsit papírkapszlikkal. Felmelegítjük a sütőt 175 fokra.

Összekeverjük a morzsa hozzávalóit.


Egy mélyebb tálban összekeverjük a joghurtot, az olajat, a citrom levét és héját és a tojásokat. Óvatosan belekeverjük a málnát is.


Egy másik tálban a száraz összetevőket: a lisztet, a cukrot, a sütőport a sót.


Végül fakanállal összekeverjük a két tál tartalmát, vigyázva, hogy a málna ne törjön össze. Egyenletesen eloszlatjuk a tésztát a muffintepsi mélyedéseiben. Megszórjuk a sütemények tetejét a morzsával.

Addig sütjük, amíg aranybarna nem lesz. Körülbelül 30 perc.

Kislányom elújságolta, hogy miről beszélgettek az Apukájával.

Apu elmesélte, hogy hogyan ismerkedtetek meg.
- Igen? És hogyan? – kérdezem.
- Hát úgy, hogy Apu azt mondta: „Téli Vilmos”. Te meg azt mondtad: „Téliné Weiss Éva”.


Nem tudom, melyikünk lepődött volna meg jobban, ha így történik.


Bár akkoriban már nem álmodoztam esküvőről, sohasem felejtem el azt a pillanatot, amikor a szeptemberi bágyadt napsütésben az a fiatalember olyan kedvesen, mégis erősen fogta egy elsős kisgyerek kezét, hogy arra gondoltam, én szeretnék az elsős kisfiú helyében lenni.

3 megjegyzés:

Edó írta...

Nagyon tetszett a tortenet :) annal is inkabb,mivel az en lanykam is gyakran van,hogy nem alszik delutan csak pihen.Vajon o mirol almodozhat..

Névtelen írta...

Hurráááááááá, sikerült, köszi a sok próbálkozást! Ígérem feltétlen megsütöm,miután ennyit szenvedtél a közzétételével! Szia: Andi

cricri írta...

Nálam is olvasható már! Köszi