2009. június 12., péntek

Zöldborsóleves – ahogy én szeretem (alacsony kalóriatartalommal)

Minél kevesebb összetevőből áll egy étel, annál ízletesebb tud lenni, annál jobban érvényesülnek az alapanyagok saját ízei. Így vagyok a borsólevessel is, szeretem kiérezni belőle a zöldségek eredeti ízét. Úgy a legjobb, ha az ember egyenesen a kiskertből teszi a lábosba a borsót-sárgarépát-petrezselymet. Habár volt részem már effajta élményben, egyelőre még nem vagyok ilyen szerencsés. Azért a borsólevestől ez sem tántoríthat el.



Hozzávalók
30-50 deka zöldborsó (30 deka 270 Kcal)
4 közepes sárgarépa (30 deka 270 Kcal)
20 deka pulykamell vagy egy csirkeszárny –én a legtöbbször kihagyom (20 deka pulykamell 210 Kcal)
1 jó nagy csokor petrezselyem
1 evőkanál liszt (40 Kcal)
3 evőkanál olívaolaj (270 Kcal)
1 teáskanál só


A répát vékony karikákra vágom, az olajon átdínsztelem, így szép sárga színű lesz a leves (pirospaprika helyett). Rászórom a lisztet, összekeverem, óvatosan felöntöm vízzel. Beleteszem a zöldborsót, az apróra vágott petrezselymet, a sót és a húst. Addig főzöm, míg az összetevők meg nem puhulnak. A fedőt félre kell billenteni, mert a liszt miatt a leves hajlamos a kifutásra. Csipetkét nem szoktam tenni bele, nem rajongok a levesbetétekért. Ha már valami, akkor cérnametélt.

Az egész lábos leves kalóriatratlama 910 Kcal (húsnélküli változatban 700 Kcal). Ha a negyedét esszük meg, az 227 (ill. 175 Kcal).

Tejfehérjementes.
Tojásmentes.


Kisfiam azt mondja:
- Úgy szeretlek, mint a…fagyit!
- Inkább szeress úgy, mint a sót. - mondom én.
- A sóóóót??? – néz csodálkozva a fiam.
- Igen, képzeld, milyen lenne a leves, ha nem raknánk bele sót! – mondja a lányom, aki rögtön kapcsol.
- Hát akkor rakjunk bele lekvárt! – indítványozza a kisfiam.

Mit is mondhatnék, ebből a levesből kihagytam a lekvárt.










2 megjegyzés:

Évi írta...

A kedvenc leveseim egyike...
Tegyük fel, hogy a kiskertből egyenesen a lábos felé igyekszem a zöldborsóval... A gondom csak annyi, hogy ez esetben, az eredeti mennyiségnek minimum a fele kerül csak a lábosba. A többit felfalom, ugyanis imádom a friss, zsenge zöldborsót! :)

Anyul írta...

Szia Évi!

Egészségedre! Annál jobb nincs is! :)
Desszertnek meg mehet a leves...