2009. március 28., szombat

Annácska hangjegyfüzet(e)

- Panna Cotta

Nem jó az időzítés. Közhelyszámba megy lassacskán, annyira viszont még nem régi, hogy retro érzést keltsen.
Viszont gyors, tulajdonképpen olcsó és más édességekkel összevetve egészséges is. Úgyhogy éppen a blogomba illik.

Egy kedves, Franciaországba férjhez ment hazánk lányától kaptam a receptet. Ezúton is köszönet érte!

Hozzávalók
4 dl tejföl
1 dl + 8 kanál tej
1 vaníliarúd vagy 1 vaníliás cukor
75 g kristálycukor
5 levél zselatin

A tetejére:
gyümölcsöntet


A recept szerint folyékony tejföl (creme liquide) kell hozzá, amit a mi lányunk szíves közlése alapján 2 deci tejföl és 4 evőkanál tej összekeverésével lehet elkészíteni. Az így kapott hígabb tejfölt össze kell keverni az 1 deci tejjel, beletenni a vaníliásrúd magjait vagy annak hiányában 1 zacskó vaníliás cukrot (mondjuk olyat, amiben eredeti vanília is van; mivel ez tizedannyiba kerül, mint a vaníliarúd, de nem csak tizedannyira finom, ezért meglehetősen jó ár-értékarányt érhetünk így el – már ha ez a szempont fontos). Lassú tűzön melegítjük forralásig. Ekkor belekeverjük a cukrot.

A zselatinlapokat a leírásnak megfelelően kezelve hozzáadjuk a krémünkhöz. A Belvárosi orvos készítményét bele kell tenni hideg vízbe, felolvasztani, majd ezután ugorhat a forralt tejkeverékbe.

Formákba öntjük kevercsünket, majd ha kihűlt, hűtőbe tesszük.
Eldobható műanyagpoharat használtam, amit a hűtőből kivéve levágtam róla úgy, hogy a pohár száját körbe-körbe bevagdostam és csíkokat képezve a pohár oldalából, lehúztam róla. Így csúsztattama tányérra a kis tejföl-puding kúpokat.


A tetejére valamilyen gyümölcspüré, -lekvár, -szósz illik.
Ehhez most összefőztem málnát, fekete és piros ribizlit egy kis kristálycukorral, s a tetejére - melléje halmozva tálaltam.

Tojásmentes.
Gluténmentes.


Kisfiamat nagyon foglalkoztatja élet és halál kérdése.
- Miért születtünk? –kérdezi.
- Azért, hogy szeressünk! – vágja rá a lányom.

Nincsenek megjegyzések: