2008. május 6., kedd

Töltött zsömle


Szeretem azokat a menüket, hogy leves és valamilyen tartalmasabb desszert. Egyszerűen is meg lehet oldani a kérdéskört, vesz az ember a pékségben friss kakaós csigát, túrós táskát, meggyes papucsot.

Vagy van otthon gondosan takargatott szikkadt zsömléje és készít egy töltött zsömlét. Ha nem gondoskodtunk előre a szikkadásról, akkor fáradjunk el a legközelebbi nagyobb élelmiszerüzletbe. Biztosan lesz eredmény. Ha azonban pórul járnánk, és csakis friss zsömle lenne készleten, ne habozzuk megvenni azt!


Hozzávalók:
4 zsömle
tej (pohárnyi)

A töltelékhez
20 deka túró
2 deci tejföl vagy 1-2 tojás
1 citrom reszelt héja
1 vaníliás cukor
mazsola
porcukor

A töltelék hozzávalóiból krémet készítünk. Szerintem ez egy nagyon jó kis túrókrém, önmagában elkanalazva, palacsinta- vagy rétes-tölteléknek is. Ha nyersen esszük, a tejfölt teszem bele, ha sütjük, akkor a tojást (vagy mindkettőt).


A zsemléknek kis kalapot vágunk, a nagyobbik rész belsejét kitépkedjük, és a krémhez adjuk. Egy pici tejjel átitatjuk a zsemlék belső falát. Beletöltjük a krémet, visszatesszük a kalapokat, és a tetejüket megkenjük egy-egy teáskanál tejföllel. Tepsibe tesszük őket, és a maradék tejet a tepsibe öntjük. 175 fokon addig sütjük, amíg a tetejük barnulni kezd.


És ha már a csigánál járunk. Kisfiam gyakran kap tízóraira kakaós csigát. Már tisztáztuk, hogy nem élőlény. Onnan jöttem rá, hogy annak hiszi, hogy gyakran kérdezgette, amikor a tányérjára tettem:
- Meghalt?
Megnyugtattam, hogy nem élő állatot tálalok elé, sőt nem is holtat, hanem egy tésztafélét. Úgy látszik azonban, hogy mégsem lendültünk túl tökéletesen ezen a problematikán. Amikor a mai példányt betettem a kosaramba – ezt a műveletet mindig egy kis izgalom előzi meg, hogy vajon kapunk-e – akkor a vadászok diadalittasságával kiáltott fel:
- Elkaptuuuuk!
Tényleg nagy bravúr volt, a párducfürgeségű puhatestű már iszkolt volna a hűtőpultok felé.

Nincsenek megjegyzések: