2008. május 22., csütörtök

Hátrányból előny



Lúdlábtorta másképp

A Nagy Családi Születésnapon – öten is tavasszal ünneplik a születésnapjukat a családunkban – lúdlábtorta volt az egyik ünnepelté. A nagy konyhai sürgés-forgásban a meggyet nem kevertem bele a krémbe, amit viszont már rákentem a tortalapra. Egy hirtelen ötlettől vezéreltetve belenyomtam a tetejébe a meggyeket és ezt öntöttem le a csokibevonattal. Kellemes házias, rusztikus külsőt nyert így a torta.



Tojásos galuska zöld bóbitával


Itt tulajdonképpen a Ronda és finom-sorozat egy újabb epizódjával van dolgunk.


Tojásos nokedlit szerettem volna csinálni salátával. Viszont nagyon nem tetszettek a fejessaláták. Rápillantottam egy másik jó kis zöld halomra és hirtelen felindulásomban vettem 3 maroknyi friss spenótot.

Hozzávalók:
spenót
olívaolaj

bors
fokhagyma

A spenótot megmostam, kiereztem, vékony csíkokra vágtam, olívaolajon megpároltam (zsírjára sütöttem). Ízesítettem sóval, borssal. A végén megfuttattam rajta két gerezd áttört fokhagymát is.

A kész tojásos nokedli tetejére halmoztam a tányéron.

A nokedlit én a következő összeállításban csinálom: 20-25 deka liszt, 2 tojás, só, szűk egy deci ásványvíz. Ez tulajdonképpen a sváb spätzle, egy picit keményebb a mi nokedlinknál, de nekem épp ezért tetszik.)

Nincsenek megjegyzések: